Ügyes marketing, vagy sima lopás?

Az évszázadokon átívelő Budweiser-Budvar névvita az amerikai Anheuser-Busch és a České Budějovicei sörfőzde között sokak által ismert. Kevésbé köztudott viszont, hogy a kiváló üzleti érzékkel megáldott, viszont jóval kevesebb erkölcsi skrupulussal bíró Eberhard Anheuser egy másik cseh főzde sörét is lenyúlta, a Michelob ma is az egyik legismertebb amerikai sörmárka. Mindez számunkra azért is érdekes, mert ennek a sörfőzdének a Dreherek voltak a tulajdonosai.

A németországi születésű, amerikai sörgyártulajdonos Anheuser az 1870-es évek elején hosszabb tanulmányutat tett Németországban és Csehországban, miközben számos sörfőzdét felkeresett. Útja során eljutott Pilsenbe és České Budějovicébe is, ahol annyira megtetszett neki helyiek által csak „királyi sörnek” nevezett könnyed világos sör, hogy mind a szlogent, mind a városnevet – németül Budweiss – magával vitte Amerikába. Azokban az időkben egyébként is rengeteg cseh és német sörfőző vándorolt ki az Újvilágba, ahol a cseh, vagy német márkanév egyféle garanciát is jelentett a minőségre.
1200px-michelob-brauerei-1.jpg

Az egykori sörfőzde ma

[…] Bővebben!

Megosztom Facebookon! Megosztom Twitteren! Megosztom Tumblren!

Az eredeti cikk itt érhető el

Leave a Reply